Έρευνα & Άποψη
Επικοινωνία

Έναρξη Νέας Επιχείρησης: 5 Πράγματα που Πρέπει να Κάνετε

8/6/2022

Όταν πάρετε την απόφαση σαν επιχειρηματίας να ξεκινήσετε μια νέα επιχείρηση, τα βήματα που πρέπει να γίνουν είναι πολλά.

Σίγουρα δεν είναι μια εύκολη διαδικασία, αν όμως υπάρχει ένας οδηγός σχετικά με τα πρώτα βήματα τότε τα πράγματα δύναται να γίνουν πιο ξεκάθαρα.

Αυτό ακριβώς θα αναλύσουμε στο σημερινό άρθρο και συγκεκριμένα τα 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε πριν την έναρξη μιας νέας επιχείρησης:

  • Βρείτε το κοινό στόχο σας
  • Δημιουργήστε ένα business plan
  • Οργανώστε τα οικονομικά σας
  • Δημιουργήστε μια καλή ομάδα
  • Κατανοήστε τις λογιστικές ανάγκες

Ας ξεκινήσουμε με το πρώτο βήμα.

Βήμα #1: Βρείτε το κοινό στόχο σας

Ένα από τα σημαντικότερα βήματα πριν ακόμα προχωρήσετε σε σύσταση εταιρείας, είναι να βρείτε ακριβώς σε ποιο κοινό απευθύνεστε.

Με άλλα λόγια, ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης για να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας;

Αυτό μπορεί να κριθεί από διάφορα χαρακτηριστικά όπως είναι τα δημογραφικά και τα ψυχογραφικά, τα οποία μπορεί να τα βρει κανείς κάνοντας έρευνα αγοράς.

Όταν έχει αποφασιστεί ο ιδανικός πελάτης, η προώθηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας γίνεται πιο εύκολη και αποτελεσματική.

Βέβαια, ζωτικής σημασίας είναι και αν η επιχείρησή σας είναι B2B ή B2C, καθώς στην πρώτη περίπτωση απευθύνεστε σε άλλες επιχειρήσεις, ενώ στην δεύτερη σε καταναλωτές.

Ανάλογα με την περίπτωση, αλλάζουν το προφίλ και οι ανάγκες του κοινού σας.

Όπως αναφέραμε προηγουμένως, το κοινό στόχος μπορεί να βρεθεί μέσω της δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου business plan, το οποίο είναι το δεύτερο βήμα που πρέπει να ακολουθήσετε.

Βήμα #2: Δημιουργήστε ένα business plan

Ένα ακόμα βασικό βήμα το οποίο πρέπει να γίνει είναι η δημιουργία ενός business plan ή αλλιώς επιχειρηματικού σχεδίου.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πλάνο της επιχείρησής σας το οποίο περιλαμβάνει πράγματα όπως:

  • Τον σκοπό σας
  • Τι προσφέρετε
  • Τους ανταγωνιστές
  • Ενέργειες marketing
  • Οικονομικά στοιχεία

Καθώς και το προφίλ του ιδανικού πελάτη (έρευνα αγοράς) που αναφέραμε προηγουμένως.

Το επιχειρηματικό σχέδιο απαιτεί μεγάλη έρευνα και επένδυση χρόνου, καθώς θα αποτελέσει οδηγό της επιχείρησής σας για κάθε μελλοντικό βήμα.

Για τον λόγο αυτό, ο σχεδιασμός του business plan με έναν έμπιστο συνεργάτη μπορεί να φέρει τόσο καλύτερα αποτελέσματα, όσο και εξοικονόμηση χρόνου. 

Βήμα #3: Οργανώστε τα οικονομικά σας

Τα οικονομικά στοιχεία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας νέας επιχείρησης και η σωστή οργάνωσή τους έχει μεγάλη σημασία.

Αυτό είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο, καθώς περιλαμβάνει τόσο την καθημερινή διαχείριση των εσόδων και εξόδων, όσο και την θέσπιση οικονομικών στόχων και μια πιθανή εξωτερική χρηματοδότηση.

Όλα τα παραπάνω, όπως και:

  • Η χρηματοοικονομική διαχείριση
  • Η διαχείριση ταμειακών ροών
  • Η ανάλυση οικονομικών καταστάσεων
  • Η σύνταξη προϋπολογισμού

Είναι πράγματα που κάθε επιχείρηση πρέπει να διευθετεί, είτε εσωτερικά, είτε αναθέτοντάς τα σε έναν έμπιστο συνεργάτη.


Εδώ στην KRS, προσφέρουμε μια πληθώρα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών για τους συνεργάτες μας, ώστε να παρέχουμε ένα σύνολο πληροφοριών που μετατρέπονται σε οδηγό ασφάλειας και σταθερότητας.

Βήμα #4: Δημιουργήστε μια καλή ομάδα

Αναμφισβήτητα, το χτίσιμο μιας καλής ομάδας είναι το Α και το Ω πίσω από την επιτυχίας μιας επιχείρησης.

Ήδη από την αρχή μιας νέας επιχείρησης, είναι σημαντικό να βρείτε τα κατάλληλα άτομα που θα τη πλαισιώσουν και θα τη βοηθήσουν να πετύχει τους στόχους της.

Όταν λέμε ομάδα εννοούμε τόσο την ιδρυτική ομάδα, όσο και τους πρώτους υπαλλήλους καθώς θα έχουν όλοι μεγάλη βαρύτητα, ιδιαίτερα αν πρόκειται για μια νέα εταιρεία που βρίσκεται στα πρώτα της βήματα.

Ιδανικά, όλα τα μέλη μιας ομάδα πρέπει να έχουν τις κατάλληλες γνώσεις, να συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον, αλλά και να έχουν χημεία μεταξύ τους.

Αυτό συχνά είναι κάτι που πολλοί υποτιμούν, δύναται όμως να παίξει ζωτικό ρόλο στην καλή πορεία μιας επιχείρησης.

Σε γενικές γραμμές, η σωστή στελέχωση και εκπαίδευση των μελών είναι βασικό κομμάτι του business development.

Ας περάσουμε τώρα στο 5ο και τελευταίο βήμα της λίστας μας. 

Βήμα #5: Κατανοήστε τις λογιστικές σας ανάγκες

Καλώς ή κακώς, οι λογιστικές ανάγκες μιας επιχείρησης είναι βασικό κομμάτι.

Συγκεκριμένα, η ολοκληρωμένη τήρηση λογιστικών αρχείων μπορεί όχι μόνο να βοηθήσει την επιχείρηση να έχει οργανωμένα τα οικονομικά της, αλλά να είναι εντάξει και έναντι του κράτους όσον αφορά τους φόρους και τις υποχρεώσεις της.

Επιπλέον, πρέπει να διευθετείται η αποστολή των απαραίτητων φορολογικών δηλώσεων, οι δηλώσεις ΦΠΑ, καθώς και όσες υποχρεώσεις προκύπτουν από την μισθοδοσία των υπαλλήλων

Με λίγα λόγια, μια σωστά δομημένη φορολογική στρατηγική από την αρχή, μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα σημαντική για μια νέα επιχείρηση και να αποτρέψει μελλοντικές εκκρεμότητες έναντι του δημοσίου.

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε εμείς;

Με λίγα λόγια, αυτά ήταν τα 5 πράγματα που πρέπει να κάνει μια νέα επιχείρηση, κατά την έναρξή της.

Σίγουρα δεν πρόκειται για εύκολη υπόθεση, είναι όμως ιδιαίτερα σημαντικά πράγματα και η συνεργασία με έναν έμπειρο και έμπιστο συνεργάτη μπορεί να τα κάνει πιο εύκολα και αποδοτικά.

Για τον λόγο αυτό, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας και θα έρθουμε άμεσα σε επαφή!