Έρευνα & Άποψη
Επικοινωνία

Δημιουργία Επιχειρήσεων

Δημιουργία Επιχειρήσεων

Η συνεχώς αναπτυσσόμενη πορεία των Ελληνικών επιχειρήσεων τα τελευταία χρόνια δημιουργεί ένα κλίμα αισιοδοξίας για την εγχώρια επιχειρηματικότητα, θέτοντας πιο γερές βάσεις για την προσέλκυση ακόμη περισσότερων επαγγελματιών.

ΙΚΕ

Ήδη από το 2012, όπου παρουσιάστηκε η ΙΚΕ ως νέα μορφή εταιρίας, έγινε ξεκάθαρη η ανάγκη για την ύπαρξη ευέλικτων λύσεων για τους επιχειρηματίες (νέους και παλιούς), οι οποίες θα βοηθήσουν ουσιαστικά στην καταπολέμηση της γραφειοκρατείας. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που η ΙΚΕ εξελίχθηκε γρήγορα στη δημοφιλέστερη μορφή εταιρείας στην Ελλάδα.

Στην KRS εξειδικευτήκαμε από την πρώτη στιγμή στη συγκεκριμένη μορφή, τόσο σε διαδικαστικό (διαδικασία ίδρυσης και λογιστική τήρηση) όσο και συμβουλευτικό επίπεδο, με αποκορύφωμα το 2019 όπου κατείχαμε θέση leader στην Αττική, πραγματοποιώντας το 10% των νέων ενάρξεων σε ΙΚΕ για το έτος. Περισσότερα για την διάκρισή μας αυτή μπορείς να διαβάσεις εδώ: https://www.capital.gr/market-news/3392052/ike-poreia-pros-to-mellon

Startups

Παράλληλα, στην KRS δραστηριοποιούμαστε ιδιαίτερα στον κλάδο των startups. Το οικοσύστημα των startups στη χώρα μας εξελίσεται ταχύτατα επιτυχώς, απαιτώντας συνεχή ενημέρωση γύρω από τα επενδυτικά σχήματα αλλά και τις διεθνής εξελίξεις. Πέρα από την εξειδίκευση στην λογιστική τήρηση των εταιριών, στην KRS αποκτούμε ενεργό ρόλο ως σύμβουλοι-Λογιστές των πρωτοπόρων του κλάδου. Σημαντικό πλεονέκτημα στη δράση μας αυτή είναι το γεγονός ότι ο CEO της εταιρείας είναι ο ίδιος Angel Investor, κάτι που μας βοήθησε από πολύ νωρίς να αποκτήσουμε την απαραίτητη τεχνογνωσία γύρω από τις startup εταιρείες και να θεωρούμαστε πλέον οι ειδικοί στην χώρα. Άλλωστε, και το mentalite της εταιρείας μας είναι αυτό μιας startup, καθώς έχουμε καινοτομήσει στον κλάδο μας τόσο με τις επιμέρους πρωτοπόρες custom-made εφαρμογές KRS Reporting και KRS Invoice, όσο με το project του Παρασκευά Φορολογά που παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά το 2020, εν μέσω της πανδημίας.

Βραχυχρόνιες μισθώσεις

Οι Βραχυχρόνιες Μισθώσεις είναι ακόμη ένας κλάδος που ξεχώρισε την KRS τα τελευταία χρόνια. Τα γρήγορα αντανακλαστικά μας και η δυνατότητα να δημιουργούμε στοχευμένα εργαλεία διαχείρισης ήταν τα στοιχεία που βοήθησαν ουσιαστικά τους πελάτες μας να προσαρμοστούν στα δεδομένα αυτής της νέας και γρήγορα αναπτυσόμενης αγοράς. Μέχρι και σήμερα, στηρίζουμε με τις υπηρεσίες μας μερικές από τις πλέον επιτυχημένες εταιρίες στο χώρο, φροντίζοντας τις ανάγκες τους και μεγιστοποιόντας μέσω της συμβουλευτικής τις επιχειρηματικές τους ευκαιρίες.

Πώς θα με βοηθήσει η KRS;

Το όραμά μας στην KRS είναι η δημιουργία μίας κοινωνίας επιχειρηματικότητας που θα αναπτύσσει τα μέλη της και θα συνεισφέρει στη δημιουργία των μεγαλύτερων επιχειρήσεων στον κόσμο.

Από την πρώτη κιόλας στιγμή της επίσημης επιχειρηματικής σας δραστηριοποίησης, η KRS θα αναδειχθεί σε έναν πολύτιμο σύμβουλο και συνεργάτη, θα έχετε τα πλεονεκτήματα του εσωτερικού λογιστηρίου, όπως, η άμεση ενημέρωση των οικονομικών σας μέσω της εφαρμογής KRS Reprting ή της ψηφιακής αρχειοθέτησης μέσω του KRS Invoice, θα γνωρίζετε ανα πάσα στιγμή τον φόρο ή το ΦΠΑ που σας αναλογεί σε καθημερινή βάση, από τις 8:00 το πρωί μέχρι τις 20:00 το βράδυ η ομάδα μας είναι έτοιμη να σας εξυπηρετήσει. Καθώς και τα πλεονεκτήματα του εξωτερικού συμβούλου όπως το κόστος ή η εμπειρία της ομάδα μας που είναι εξειδικευμένη σε θέματα Φορολογίας, Λογιστικής και Εργατικών.

H καταρτισμένη ομάδα μας σας κατευθύνει σε κάθες βήμα από την έναρξη έως τη διαχείριση της εταιρείας σας, με σύγχρονα μέσα και τεχνικές, ελαχιστοποιούντας τον χρόνο επίλυσης των καθημερινών ζητημάτων και αναζητώντας την πλέον συμφέρουσα επιλογή για τα θέματα που σας απασχολούν.

Φροντίζοντας για την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησής σας, σας εξασφαλίζουμε τον απαραίτητο χρόνο για την ανάπτυξή της!

Τι θα μου προσφέρει η KRS στην πορεία;

Η συνεργασία με την KRS αφορά κάτι βαθύτερο από την λογιστική τήρηση των βιβλίων σας. Επιλέγοντας την ομάδα της KRS αποκτάτε πρόσβαση σε μια σειρά εξατομικευμένων υπηρεσιών που καλύπτουν το ευρύτερο φάσμα των αναγκών μιας επιχείρησης για σωστή λειτουργία και οργάνωση, καθώς και σε μοναδικά εργαλεία τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να προβλέπουν τις ανάγκες σας. Από την έναρξη μέχρι την καθημερινή λειτουργία της επιχείρησής σας, οργανώνουμε μαζί την επόμενη μέρα, με στόχο την ανάπτυξη!

Ανεξάρτητα από τη μορφή και το μέγεθος της επιχείρησής σας, από την πρώτη μέρα συνεργασίας μας έχετε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε τις εφαρμογές KRS Invoice και KRS Reporting, μια μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα υπηρεσία που σας πληροφορεί με άμεσο και ουσιαστικό τρόπο για την πορεία της επιχείρησή σας, τα οικονομικά της αποτελέσματα, τους φόρους και τις υποχρεώσεις σας. Σκοπός του KRS Reporting είναι να παρέχει ταχύτατα όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα βοηθήσουν στην άμεση λήψη αποφάσεων.

Εφαρμόζοντας σε κάθε ενέργεια τα πιστοποιημένα πρότυπα που ακολουθεί, η KRS φροντίζει επίσης για τη σωστή τήρηση του φυσικού και ψηφιακού σας αρχείου, ενώ σας ενημερώνει άμεσα όχι μόνο για τις υποχρεώσεις σας, αλλά και για όλα τα διαθέσιμα προγράμματα χρηματοδότησης που σας αφορούν.

Ειδικότερα οι εταιρίες

Τι χρειάζεται για να ιδρύσω Ανώνυμη Εταιρεία;

1. Η Ανώνυμη Εταιρία (ΑΕ) μπορεί να ιδρυθεί και από ένα πρόσωπο.
2. Καταστατικό της εταιρείας το οποίο συντάσσεται σε συμβολαιογραφικό έγγραφο, ή με ιδιωτικό έγγραφο, αν υιοθετείται πρότυπο καταστατικό το οποίο πρέπει να γίνει σε πιστή αντιγραφή. Αν βάσει ειδικής νομοθεσίας απαιτείται το καταστατικό να λάβει συμβολαιογραφικό τύπο π.χ στην περίπτωση εισφοράς ακινήτου, τότε η σύσταση μπορεί να γίνει μόνο μέσω Πιστοποιημένου Συμβολαιογράφου.
3. Έδρα της εταιρείας.
4. Ασφάλιση στον ΟΑΕΕ έχουν οι μέτοχοι με ποσοστό συμμετοχής 3% και άνω.
5. Το ελάχιστο ύψος μετοχικού κεφαλαίου είναι 25.000 ευρώ.
6. Η έναρξη της Ανώνυμης Εταιρείας (ΑΕ) γίνεται ηλεκτρονικά μέσώ της e-ΥΜΣ του Γ.Ε.Μ.Η (Υπηρεσία μιας Στάσης).

Ποια είναι τα βήματα ίδρυσης;

1ο Βήμα: Έλεγχος για το αν απαιτείται ειδική άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
2ο Βήμα: Εύρεση χώρου εγκατάστασης.
3ο Βήμα: Συλλογή δικαιολογητικών έναρξης.
4ο Βήμα: Πρότυπο Καταστατικό εταιρείας.
5ο Βήμα: Έναρξη Εταιρείας μέσω e-ΥΜΣ
6ο Βήμα: Εγγραφή ΕΦΚΑ

Τι πρέπει να ξέρω για τις Ανώνυμες Εταιρείες;

1. Έναρξη σε λίγα λεπτά.

2. Ελάχιστο κεφάλαιο 25.000 ευρώ.
3. Η μακρά διάρκειά ζωής της (συνήθως 50 ετών ή και αορίστου διάρκειας).
4. Περιορισμένη ευθύνη των μετόχων.
5. Ύπαρξη καταστατικού που προβλέπει το σκοπό, τον τρόπο λειτουργίας και την άσκηση διοίκησης.
6. Μόνο η περιουσία της εταιρίας και όχι των εταίρων, ευθύνεται για τις εταιρικές υποχρεώσεις.
7. Μη υποχρεωτική Ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε. για τους μετόχους με ποσοστό κάτω του 3%.
8. Ύπαρξη δύο οργάνων. Της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων και του Διοικητικού Συμβουλίου.
9. Η λήψη αποφάσεων γίνεται κατά πλειοψηφία.
10. Διαίρεση του κεφαλαίου σε ίσα μερίδια, που ενσωματώνονται σε τίτλους, τις μετοχές.
11. Η λειτουργία τους, διέπεται από αυστηρούς όρους δημοσιότητας τόσο κατά την ίδρυσή τους, όσο και κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

Η ανώνυμη εταιρεία είναι κεφαλαιουχική εταιρεία με νομική προσωπικότητα, για τα χρέη της οποίας ευθύνεται μόνο η ίδια με την περιουσία της. Κάθε ανώνυμη εταιρεία είναι εμπορική, έστω και αν ο σκοπός της δεν είναι η άσκηση εμπορικής επιχείρησης, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 4548/2018. Τα βασικά χαρακτηριστικά της ανώνυμης εταιρείας είναι τα ακόλουθα:

Πώς φορολογείται μία Α.E.;

Τα κέρδη από Ανώνυμη Εταιρεία φορολογούνται με συντελεστή 22% και 5% στη διανομή των κερδών της, με ποσοστό προκαταβολής φόρου για τα 3 πρώτα έτη, 40%.

Τι χρειάζεται για να ιδρύσω Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (ΙΚΕ);

1. Η Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (ΙΚΕ) μπορεί να ιδρυθεί και από ένα πρόσωπο.
2. Καταστατικό της εταιρείας το οποίο συντάσσεται σε ιδιωτικό έγγραφο.
3. Έδρα της εταιρείας.
4. Ασφάλιση στον ΟΑΕΕ έχουν υποχρέωση μόνο οι διαχειριστές της εταιρείας.
5. Η έναρξη της ΙΚΕ γίνεται ηλεκτρονικά μέσώ της e-ΥΜΣ του Γ.Ε.Μ.Η (Υπηρεσία μιας Στάσης).

Ποια είναι τα βήματα ίδρυσης;

1ο Βήμα: Έλεγχος για το αν απαιτείται ειδική άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
2ο Βήμα: Εύρεση χώρου εγκατάστασης.
3ο Βήμα: Συλλογή δικαιολογητικών έναρξης.
4ο Βήμα: Πρότυπο Καταστατικό εταιρείας.
5ο Βήμα: Έναρξη Εταιρείας μέσω e-ΥΜΣ
6ο Βήμα: Εγγραφή ΕΦΚΑ

Τι πρέπει να ξέρω για την Ιδιωτικές Κεφαλαιουχικές Εταιρείες;

1. Έναρξη σε μόλις 13 λεπτά.
2. Η πιο ευέλικτη μορφή κεφαλαιουχικής εταιρείας.
3. Μη υποχρεωτική ασφάλιση στον ΕΦΚΑ όλων των εταίρων, αλλά μόνο του διαχειριστή.
4. Μόνο η περιουσία της εταιρίας και όχι των εταίρων, ευθύνεται για τις εταιρικές υποχρεώσεις.
5. Ύπαρξη καταστατικού που προβλέπει το σκοπό, τον τρόπο λειτουργίας και την άσκηση διοίκησης.

Η Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (Ι.Κ.Ε.) είναι η νέα μορφή εταιρείας που εισήχθη με τον Ν.4072/2012 και η KRS ίδρυσε από τις πρώτες εταιρείες με αυτή τη μορφή στην Ελλάδα, δείχνοντας το δρόμο. Η Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία είναι κεφαλαιουχική εταιρεία.

Πώς φορολογείται μία Ι.Κ.Ε.;

Τα κέρδη από Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (ΙΚΕ) φορολογούνται με συντελεστή 22% και 5% στη διανομή των κερδών της με ποσοστό προκαταβολής φόρου για την επόμενη χρονιά, 40% για τα 3 πρώτα έτη.

Τι χρειάζεται για να ιδρύσω Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ);

1. Η Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) μπορεί να ιδρυθεί και από ένα πρόσωπο.
2. Καταστατικό της εταιρείας το οποίο συντάσσεται με συμβολαιογραφικό έγγραφο εκτός εάν από τους ιδρυτές εταίρους επιλεγεί η χρήση του «προτύπου καταστατικού» (αρθ.9 ν 4441/2016) και μόνο στην περίπτωση που ακολουθηθεί πιστά και χωρίς καμία παρέκκλιση το αποκλειστικό περιεχόμενο αυτού.
3. Έδρα της εταιρείας.
4. Ασφάλιση στον ΟΑΕΕ.
5. Η έναρξη της Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) γίνεται ηλεκτρονικά μέσώ της e-ΥΜΣ του Γ.Ε.Μ.Η (Υπηρεσία μιας Στάσης).

Ποια είναι τα βήματα ίδρυσης;

1ο Βήμα: Έλεγχος για το αν απαιτείται ειδική άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
2ο Βήμα: Εύρεση χώρου εγκατάστασης.
3ο Βήμα: Συλλογή δικαιολογητικών έναρξης.
4ο Βήμα: Πρότυπο Καταστατικό εταιρείας.
5ο Βήμα: Έναρξη Εταιρείας μέσω e-ΥΜΣ
6ο Βήμα: Εγγραφή ΕΦΚΑ

Τι πρέπει να ξέρω για τις Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης;

1. Έναρξη σε λίγα λεπτά
2. Έλευθερος καθορισμός ύψους κεφαλάιου
3. Έχει ορισμένη διάρκεια ζωής
4. Περιορισμένη ευθύνη των εταίρων
5. Ύπαρξη καταστατικού που προβλέπει το σκοπό, τον τρόπο λειτουργίας και την άσκηση διοίκησης
6. Μόνο η περιουσία της εταιρίας και όχι των εταίρων, ευθύνεται για τις εταιρικές υποχρεώσεις
7. Διαίρεση του κεφαλαίου σε εταιρικά μερίδια.
8. Ύπαρξη δύο οργάνων. Της Γενικής Συνέλευσης των εταίρων και του Διαχειριστή.
9. Η λειτουργία τους, διέπεται από συγκεκριμένους όρους δημοσιότητας τόσο κατά την ίδρυσή τους, όσο και κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

Η εταιρεία περιορισμένης ευθύνης είναι κεφαλαιουχική εταιρεία με νομική προσωπικότητα, για τα χρέη της οποίας ευθύνεται μόνο η ίδια με την περιουσία της. Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν.3190/1955, η Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης είναι εμπορική, έστω και αν ο σκοπός αυτής δεν είναι εμπορική επιχείρηση, ωστόσο απαγορεύεται η άσκηση ορισμένων δραστηριοτήτων, όπως τραπεζικές, ασφαλιστικές, χρηματιστηριακές, διαχείριση χαρτοφυλακίου αξιόγραφων, διαχείριση αμοιβαίων κεφαλαίων, χρηματοδοτική μίσθωση, πρακτορεία επιχειρηματικών απαιτήσεων, προώθηση και υλοποίηση επενδύσεων υψηλής τεχνολογίας (μόνο venture capital) και αθλητικές δραστηριότητες.

Πώς φορολογείται μία Ε.Π.Ε.

Τα κέρδη από Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης φορολογούνται με συντελεστή 22% και 5% στη διανομή των κερδών της με ποσοστό προκαταβολής φόρου για τα 3 πρώτα έτη, 40%.

Τι πρέπει να ξέρω για τα υποκαταστήματα Αλλοδαπής;

1. Έναρξη σε λίγα λεπτά
2. Έλευθερος καθορισμός ύψους κεφαλάιου
3. Έχει ορισμένη διάρκεια ζωής
4. Περιορισμένη ευθύνη των εταίρων
5. Ύπαρξη καταστατικού που προβλέπει το σκοπό, τον τρόπο λειτουργίας και την άσκηση διοίκησης
6. Μόνο η περιουσία της εταιρίας και όχι των εταίρων, ευθύνεται για τις εταιρικές υποχρεώσεις
7. Διαίρεση του κεφαλαίου σε εταιρικά μερίδια.
8. Ύπαρξη δύο οργάνων. Της Γενικής Συνέλευσης των εταίρων και του Διαχειριστή.
9. Η λειτουργία τους, διέπεται από συγκεκριμένους όρους δημοσιότητας τόσο κατά την ίδρυσή τους, όσο και κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

Η εταιρεία περιορισμένης ευθύνης είναι κεφαλαιουχική εταιρεία με νομική προσωπικότητα, για τα χρέη της οποίας ευθύνεται μόνο η ίδια με την περιουσία της. Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν.3190/1955, η Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης είναι εμπορική, έστω και αν ο σκοπός αυτής δεν είναι εμπορική επιχείρηση, ωστόσο απαγορεύεται η άσκηση ορισμένων δραστηριοτήτων, όπως τραπεζικές, ασφαλιστικές, χρηματιστηριακές, διαχείριση χαρτοφυλακίου αξιόγραφων, διαχείριση αμοιβαίων κεφαλαίων, χρηματοδοτική μίσθωση, πρακτορεία επιχειρηματικών απαιτήσεων, προώθηση και υλοποίηση επενδύσεων υψηλής τεχνολογίας (μόνο venture capital) και αθλητικές δραστηριότητες.

Πώς φορολογείται ένα υποκατάστημα Αλλοδαπής;

Τα κέρδη από Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης φορολογούνται με συντελεστή 22% και 5% στη διανομή των κερδών της με ποσοστό προκαταβολής φόρου για τα 3 πρώτα έτη, 40%.

Τι χρειάζεται για να ιδρύσω Ομόρρυθμη Εταιρεία (ΟΕ);

1. Έναρξη σε λίγα λεπτά.
2. Για την ίδρυση Ομόρρυθμης Εταιρείας χρειάζονται τουλάχιστον δύο εταίροι.
3. Καταστατικό της εταιρείας το οποίο συντάσσεται σε ιδιωτικό έγγραφο.
4. Έδρα της εταιρείας.
5. Δεν απαιτείται συγκεκριμένο ύψος εταιρικού κεφαλαίου.
6. Η έναρξη της Ομόρρυθμής Εταιρείας (ΟΕ) γίνεται ηλεκτρονικά μέσώ της e-ΥΜΣ του Γ.Ε.Μ.Η (Υπηρεσία μιας Στάσης).

Ποια είναι τα βήματα ίδρυσης;

1ο Βήμα: Έλεγχος για το αν απαιτείται ειδική άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
2ο Βήμα: Εύρεση χώρου εγκατάστασης.
3ο Βήμα: Συλλογή δικαιολογητικών έναρξης.
4ο Βήμα: Πρότυπο Καταστατικό εταιρείας.
5ο Βήμα: Έναρξη Εταιρείας μέσω e-ΥΜΣ
6ο Βήμα: Εγγραφή ΕΦΚΑ

Τι πρέπει να ξέρω για τις Ομόρρυθμες Εταιρείες;

1. Έναρξη σε λίγα λεπτά
2. Υψηλή πιστοληπτική ικανότητα.
3. Απεριόριστη Ευθύνη Ομόρρυθμων εταίρων με την προσωπική τους περιουσία.
4. Υποχρεωτική ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε όλων των εταίρων.
5. Ύπαρξη καταστατικού που προβλέπει το σκοπό, τον τρόπο λειτουργίας και την άσκηση διοίκησης.
6. Δεν φορολογείται η διανομή κερδών.

Η Ομόρρυθμη εταιρεία είναι προσωπική επιχείρηση και για τη σύσταση της χρειάζονται τουλάχιστον 2 εταίροι. Η Ο.Ε. αποτελεί το μοναδικό εταιρικό τύπο, όπου όλοι οι εταίροι συνευθύνονται παράλληλα με το νομικό πρόσωπο για τα εταιρικά χρέη και μάλιστα και με την ατομική τους περιουσία. Η ρύθμιση αυτή, καθιερώνει την απεριόριστη και εις ολόκληρον με την εταιρεία, ευθύνη των ομορρύθμων εταίρων σε σχέση με τις αναληφθείσες υποχρεώσεις του νομικού προσώπου, ανεξάρτητα από τη γενεσιουργό αιτία τους, δηλαδή είτε αυτές προκύπτουν από σύμβαση είτε από αδικοπραξία είτε από άλλο λόγο. Η Ομόρρυθμη εταιρεία ενδείκνυται για εταιρείες όπου επιθυμούν να έχουν μεγάλη πιστοληπτική ικανότητα εξαιτίας της ιδιαιτερότητας που αναφέραμε παραπάνω.

Πώς φορολογείται μία Ο.Ε.;

Τα κέρδη από Ομόρρυθμη Εταιρεία φορολογούνται με συντελεστή 22% και η προκαταβολήτου φόρου για τα 3 πρώτα έτη ανέρχεται σε 40 %.

Τι χρειάζεται για να ιδρύσω Ετερόρρυθμη Εταιρεία;

1ο Βήμα: Έλεγχος για το αν απαιτείται ειδική άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
2ο Βήμα: Εύρεση χώρου εγκατάστασης.
3ο Βήμα: Συλλογή δικαιολογητικών έναρξης.
4ο Βήμα: Πρότυπο Καταστατικό εταιρείας.
5ο Βήμα: Έναρξη Εταιρείας μέσω e-ΥΜΣ
6ο Βήμα: Εγγραφή ΕΦΚΑ

Ποια είναι τα βήματα ίδρυσης;

1ο Βήμα: Έλεγχος για το αν απαιτείται ειδική άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
2ο Βήμα: Εύρεση χώρου εγκατάστασης.
3ο Βήμα: Συλλογή δικαιολογητικών έναρξης.
4ο Βήμα: Πρότυπο Καταστατικό εταιρείας.
5ο Βήμα: Έναρξη Εταιρείας μέσω e-ΥΜΣ
6ο Βήμα: Εγγραφή ΕΦΚΑ

Τι πρέπει να ξέρω για τις Ετερόρρυθμες Εταιρείες;

1. Έναρξη σε λίγα λεπτά.
2. Ύπαρξη καταστατικού που προβλέπει το σκοπό, τον τρόπο λειτουργίας και την άσκηση διοίκησης.
3. Απεριόριστη Ευθύνη Ομόρρυθμων εταίρων.
4. Υποχρεωτική ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε όλων των εταίρων.
5. Υψηλή πιστοληπτική ικανότητα.

Η Ετερόρρυθμη εταιρεία είναι προσωπική επιχείρηση και για τη σύσταση της χρειάζονται τουλάχιστον 2 εταίροι εκ των οποίων ο ένας θα είναι Ομόρρυθμος και άλλος Ετερόρρυθμος εταίρος. Ο Ομόρρυθμος εταίρος συνευθύνεται παράλληλα με το νομικό πρόσωπο για τα εταιρικά χρέη και μάλιστα με την ατομική του περιουσία. Η συγκεκριμένη μορφή επιχείρησης ενδείκνυται για εταιρείες όπου επιθυμούν να έχουν μεγάλη πιστοληπτική ικανότητα και να παρουσιάζουν έναν εταιρικό τύπο για τις συναλλαγές τους.

Πώς φορολογείται μία Ε.Ε.;

Τα κέρδη από Ομόρρυθμη Εταιρεία φορολογούνται με συντελεστή 22% και η προκαταβολήτου φόρου για τα 3 πρώτα έτη ανέρχεται σε 40 %.

Τι χρειάζεται για να ιδρύσω Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία;

1. Η Εταιρεία Αστική Μη Κερδοσκοπική (Α.Μκ.Ε.) μπορεί να ιδρυθεί από τουλάχιστον δύο συμβαλλόμενους.
2. Ύπαρξη χώρου εγκατάστασης. (Ο χώρος εγκατάστασης αποδεικνύεται είτε με μισθωτήριο ή παραχωρητήριο, είτε με συμβόλαιο ιδιοκτησίας ακινήτου, αν πρόκειται για ιδιόκτητο χώρο.)
3. Καταστατικό που συντάσσεται με ιδιωτικό έγγραφο και δημοσιεύεται στο πρωτοδικείο.
4. Απαλλακτικό από τον ΟΑΕΕ.
5. Έναρξη εργασιών (με απόφαση του Εφόρου κρίνεται κάθε φορά ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας της επιχείρησης).

Ποια είναι τα βήματα ίδρυσης;

1ο Βήμα: Ύπαρξη Καταστατικού.
2ο Βήμα: Εύρεση χώρου εγκατάστασης.
3ο Βήμα: Εγγραφή στο Επιμελητήριο.
4ο Βήμα: Έναρξη στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Τι πρέπει να ξέρω για τις Αστικές Μη Κερδοσκοπικές Εταιρεία;

1. Έναρξη σε 2 ημέρες.
2. Ύπαρξη Καταστατικού.
3. Χαμηλό λειτουργικό κόστος.
4. Ο προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. ερευνά τον πραγματικό σκοπό της εταιρείας.

Πρέπει να είναι πραγματικός ο χαρακτηρισμός της εταιρείας ως Αστική μη Κερδοσκοπική. Χαρακτηρισμός ενός νομικού προσώπου ως μη κερδοσκοπικού, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό που του έχουν δώσει οι ιδρυτές του και προκύπτει από το καταστατικό, κρίνεται σε κάθε περίπτωση από τον αρμόδιο προϊστάμενο ΔOY, καθώς εξαρτάται από τα πραγματικά περιστατικά.

Πώς φορολογείται μία Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία; (όχι για συνδρομές ή δωρεές);

Τα κέρδη από Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία φορολογούνται με συντελεστή 22%, με ποσοστό προκαταβολής φόρου για την επόμενη χρονιά, 100%.

Τι χρειάζεται για να ιδρύσω Ατομική Επιχείρηση;

1. Ύπαρξη χώρου εγκατάστασης. Ο χώρος εγκατάστασης αποδεικνύεται είτε με μισθωτήριο ή παραχωρητήριο, είτε με συμβόλαιο ιδιοκτησίας ακινήτου, αν πρόκειται για ιδιόκτητο χώρο.
2. Υποχρεωτική ασφάλιση στον ΟΑΕΕ.
3. Βεβαίωση Πληροφόρησης Προκατοχύρωσης Επωνυμίας / Διακριτικού Τίτλου.
Αφορά το δικαίωμα χρήσης της Επωνυμίας / Διακριτικού Τίτλου που προτίθεστε να χρησιμοποιήσετε στην επιχείρησή σας. Χορηγείται από το οικείο Επιμελητήριο.
4. ΑΦΜ και Βεβαίωση Έναρξης Δραστηριότητας.
Χρησιμοποιείτε το υπάρχον ΑΦΜ σας ενώ η βεβαίωση χορηγείται από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. της περιφέρειας στην οποία θα εγκατασταθεί ή υπάγεται η επιχείρησή σας.
5. Εγγραφή στο οικείο επιμελητήριο

Ποια είναι τα βήματα ίδρυσης;

1ο Βήμα: Έλεγχος για το αν απαιτείται ειδική άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
2ο Βήμα: Εύρεση χώρου εγκατάστασης.
3ο Βήμα: Εγγραφή στο Επιμελητήριο.
4ο Βήμα: Έναρξη στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
5ο Βήμα: Εγγραφή στον ΟΑΕΕ.

Τι πρέπει να ξέρω για τις Ατομικές Επιχειρήσεις;

1. Έναρξη σε 2 ημέρες.
2. Ευέλικτη μορφή επιχείρησης.
3. Χαμηλό λειτουργικό κόστος.

Πώς φορολογείται μία Ατομική Επιχείρηση;

Τα κέρδη από Ατομική Επιχείρηση φορολογούνται σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα:
Φορολογητέο εισόδημα (ευρώ) Συντελεστής (%)
0-10.000 9%
10.001-20.000 22%
20.001-30.000 28%
30.001-40.000 36%
40.001- 44%

Παράδειγμα Φορολογίας Ατομικής Επιχείρησης:

Για επιχείρηση με κέρδη 52.000€ κατά το Φορολογικό Έτος 2021, η Φορολογική επιβάρυνση είναι:
Οι πρώτες 10.000€ φορολογούνται με συντελεστή 9% , δηλαδή 10.000€ Χ 9% = 900€.
Οι επόμενες 10.000€ θα φορολογηθούν με συντελεστή 22% , δηλαδή 10.000€ Χ 22%= 2.200,00€.
Οι επόμενες 10.000€ θα φορολογηθούν με συντελεστή 28% , δηλαδή 10.000€ Χ 28%= 2.800,00€.
Οι επόμενες 10.000€ θα φορολογηθούν με συντελεστή 36% , δηλαδή 10.000€ Χ 36%= 3.600,00€.
Οι επόμενες 12.000€ θα φορολογηθούν με συντελεστή 44% , δηλαδή 12.000€ Χ 44%= 5.280,00€.
Συνολική Φορολογική Επιβάρυνση: 900€+2.200,00€+2.800,00 €+3.600,00€+5.280,00€= 14.780€*
*Στη Συνολική Φορολογική Επιβάρυνση θα υπολογιστεί και προκαταβολή φόρου 55%.
INFO: Για τα φυσικά πρόσωπα με πρώτη δήλωση έναρξης επιτηδεύματος από 1ης Ιανουαρίου 2013 και για τα τρία (3) πρώτα έτη άσκησης της δραστηριότητάς τους, ο φορολογικός συντελεστής του πρώτου κλιμακίου της κλίμακας της παραγράφου 1 του άρθρου 29 Ν.4172/2013 μειώνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%), εφόσον το ετήσιο ακαθάριστο εισόδημά (Τζίρος – χωρίς ΦΠΑ) τους από επιχειρηματική δραστηριότητα, δεν υπερβαίνει τις δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ.

Τι χρειάζεται για να ιδρύσω ΚΟΙΝΣΕΠ;

1. Η Εταιρεία Αστική Μη Κερδοσκοπική (Α.Μκ.Ε.) μπορεί να ιδρυθεί από τουλάχιστον δύο συμβαλλόμενους.
2. Ύπαρξη χώρου εγκατάστασης. (Ο χώρος εγκατάστασης αποδεικνύεται είτε με μισθωτήριο ή παραχωρητήριο, είτε με συμβόλαιο ιδιοκτησίας ακινήτου, αν πρόκειται για ιδιόκτητο χώρο.)
3. Καταστατικό που συντάσσεται με ιδιωτικό έγγραφο και δημοσιεύεται στο πρωτοδικείο.
4. Απαλλακτικό από τον ΟΑΕΕ.
5. Έναρξη εργασιών (με απόφαση του Εφόρου κρίνεται κάθε φορά ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας της επιχείρησης).

Ποια είναι τα βήματα ίδρυσης;

1ο Βήμα: Ύπαρξη Καταστατικού.
2ο Βήμα: Εύρεση χώρου εγκατάστασης.
3ο Βήμα: Εγγραφή στο Επιμελητήριο.
4ο Βήμα: Έναρξη στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Τι πρέπει να ξέρω για τις ΚΟΙΝΣΕΠ;

1. Έναρξη σε 2 ημέρες.
2. Ύπαρξη Καταστατικού.
3. Χαμηλό λειτουργικό κόστος.
4. Ο προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. ερευνά τον πραγματικό σκοπό της εταιρείας.

Πρέπει να είναι πραγματικός ο χαρακτηρισμός της εταιρείας ως Αστική μη Κερδοσκοπική. Χαρακτηρισμός ενός νομικού προσώπου ως μη κερδοσκοπικού, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό που του έχουν δώσει οι ιδρυτές του και προκύπτει από το καταστατικό, κρίνεται σε κάθε περίπτωση από τον αρμόδιο προϊστάμενο ΔOY, καθώς εξαρτάται από τα πραγματικά περιστατικά.

Πώς φορολογείται μία ΚΟΙΝΣΕΠ;

Τα κέρδη από Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία φορολογούνται με συντελεστή 22%, με ποσοστό προκαταβολής φόρου για την επόμενη χρονιά, 100%.